Tuesday, June 19, 2012

Doing the 'Hantaran'

Assalamualaikum. Hari ni nak cite pasal hantaran. Hantaran.? For whom.? Mesti laa bukan aku. hee. Hantaran ni untuk angah. Majlis perkahwinannya bakal berlangsung bulan 12 nanti insyaAllah. He asked me to do the 'hantaran'. Yelaa.. sementara cuti ni boleh laa aku tolong buatkan. Seronok jugak tau.. at least ada laa sikit skills nak buat hantaran untuk majlis aku nanti. hehe. Masa majlis pertunangan tahun lepas, angah bagi kepercayaan untuk buat hantaran dia jugak. Masa tuu memang takde basic langsung nak buat.. memang 100% hentam keromo ! But this time, I will try my best to do the best.

Beli buku pasal perkahwinan. Motif.? Nak tengok contoh hantaran. hee. Boleh jer nak google.. tapi tak dapat tengok dengan teliti. Alhamdulillah dah dapat sikit idea nak gayakan hantaran tuu.


 Tema warna: Oren + Pink. Match ke gabungan ni.? hahaha. Ni barang-barang dia. Sepah rumah dibuatnya. hahaha. Seminggu jugak laa macam ni. Weekend jer mama bebel takut orang datang rumah tengok sepah macam ni.


Haaa... dah siap 50%. Ada lagi nak kena buat. Bunga belum taruk. Kain satin pun belum taruk. Basic jer yang dah siap. Perlu touch-up lagi.


I chose these flowers. They are so beautiful. Seriously ! Disebabkan cantik aku beli. hihi. Mahal tau harga dia. Sejambak ada 10 batang.

Oke nanti dah siap betul aku update lagi. Selamat minum petang :)

No comments:

Post a Comment